پارک شیرین کرمانشاه (تپه شاهد)

پارک
عکس پارک شیرین کرمانشاه (تپه شاهد)

پارک شیرین کرمانشاه یکی از پارک‌های قدیمی این شهر است که با وسعتی 10هکتاری در قلب شهر بر روی تپه‌ای سرسبز به نام چیاسرخ با سنگ‌های رسوبی سرخ‌رنگ قرار گرفته است. آبشارهای مصنوعی، آبنماها و درختان، مسیرهای پیاده‌روی مارپیچ این پارک را برای ورزش و پیک‌نیک، دلنشین کرده‌اند. البته مسیر ماشین‌رو نیز تا بالای پارک تعبیه شده است. از بالای این پارک، نمایی 360 درجه از شهر در برابر دیدگانتان قرار می‌گیرد. گویا بنا بوده پارک به هتل، موزه و رصدخانه تغییر کاربری دهد که خوشبختانه با مخالفت کارشناسان حوزه معماری و شهرسازی روبرو شد.
اتفاقی ناگوار در طی جنگ تحمیلی در پارک شیرین رخ می‌دهد. وقتی که در سال 1366، موشکی عراقی، پناهگاه پارک شیرین کرمانشاه را هدف قرار داده و باعث کشته و زخمی شدن 185بیش از صد تن شد. بعداً این پناهگاه به نخستین موزه دفاع مقدس ایران در ساختمانی سه طبقه تبدیل شد. در محوطه بیرونی موزه نیز چند تانک و نفربر و لاشه یک هواپیما و هلیکوپتر جنگی به نمایش گذاشته شده است.
داستانی دیگر از جنگ در قالب مجسمه پارک شیرین کرمانشاه در ورودی پارک دیده می‌شود. مجسمه شیرزنی به نام فرنگیس حیدرپور که در طی جنگ، با آنکه تنها 18 سال داشت، با پدر و برادرش برای تهیه غذای برای مردم روستا به دل خطر زدند. پدر و برادرش توسط عراقی‌ها کشته شدند، اما این دختر غیور کرد، با در دست داشتن تنها یک تبر، یکی از سربازان دشمن را کشت و دیگری را اسیر کرد و با تمام تجهیزاتش به مقر ارتش ایران تحویل داد.
بعد از گردش در پارک شیرین کرمانشاه، سری هم به نان‌روغنی فروشی‌های اطراف بزنید و این نان خوشمزه را امتحان کنید.

عکس سحر قربانی فر

سحر قربانی فر

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

تفریح ، پارک

برچسب ها