غار قوری قلعه کرمانشاه (قوری قلا)

طبیعت
عکس غار قوری قلعه کرمانشاه (قوری قلا)

تابستان یا زمستان فرقی ندارد. برای رفتن به غار قوری قلعه یا قوری قلا کرمانشاه لباس گرم بردارید. زیرا در هر زمانی از سال دمای این غار شگفت‌انگیز بین 7 تا 11 درجه و کمی خنک است. اگرچه رطوبت هوا نیز بالا می‌باشد. با بازدید از قوری قلعه در دامنه کوه شاهو، در اصل شما به بزرگ‌ترین غار آبی خاورمیانه پا ‌گذاشته‌اید که قدمتی نزدیک 65 میلیون سال دارد. مسافت کشف شده تاکنون به 12 کیلومتر و عمق غار به 3140 می‌رسد.
شکل‌گیری قوری قلعه به دوره دوم زمین‌شناسی بازمی‌گردد. با توجه به آثاری که اطراف غار به دست آمده، باستان‌شناسان معتقدند قوری قلعه حدود ۱۲ تا ۵۰ هزار سال قبل مکان زندگی انسان‌های شکارچی بوده است. کف غار قوری قلعه کرمانشاه که به عنوان یکی از هفت اثر طبیعی ملی ایران شناخته می‌شود، آثار و ابزاری از اواخر دوره ساسانی نیز یافت شده است.
برای درک بهتر تصاویری که توسط قندیل‌ها و سایر اشکال به وجود آمده، غار را به تالارهایی تقسیم کرده‌اند. تالار مریم، کوهان شتر، مسیر برزخ، بلور و عروس، 5 تالار دیدنی غار قوری قلعه را تشکیل می‌دهند. وجود حوضچه‌های عمیق آب، فضای داخل غار را بسیار زیبا و چشم‌نواز کرده است.
ساعت بازدید غار قوری قلعه همه‌روزه از 8 تا 18 می‌باشد. نکته مهم اینکه علاوه بر غار، جاذبه‌های دیدنی دیگری همچون جنگل، چشمه‌های مختلف، روستاهای زیبا و چشم‌اندازهای بکر به همراه رستوران و هتل در اطراف این مکان دیدنی وجود دارد که کار شما را برای استقرار و خوش‌گذرانی چند روزه ساده‌تر می‌کند.

عکس معصومه قدیریان

معصومه قدیریان

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

دیدنی ، طبیعت

برچسب ها