تالاب هشیلان کرمانشاه

طبیعت
عکس تالاب هشیلان کرمانشاه

ویژگی تالاب، زمینی بین خشکی و آب است. تالاب‌ها بعضی مواقع خشک هستند و گاهی باران پرآبشان می‌کند. در زبان کردی«هشی» به معنای مار و «لان» به معنای خانه و هشیلان به معنای خانه مارها می‌باشد. تالاب هشیلان کرمانشاه با مساحتی حدود 450 هکتار طی فعل و انفعالات زمین‌شناسی در دوره مزوزوئیک پدید آمده و تاکنون نیز به حیات خود ادامه داده است. آدرس دقیق تالاب هشیلان کرمانشاه در دشت کوه‌های خورین و ویس، در مسیر جاده کرمانشاه-روانسر، 26 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه، در دهستان الهیارخانی می‌باشد.
تالاب هشیلان به واسطه وجود گونه‌های مختلف جانوری، آبزی و پرندگانی که در پاییز و با شروع سرما به این منطق مهاجرت می‌کنند، مکانی مناسب جهت انجام پژوهش‌های پرنده‌شناسی و طبیعت‌گردی است. لک‌لک، بوتیمار، غاز، اردک، سمندر، انواع ماهی‌ها، سوسمار آگاما، روباه، گرگ، موش، خرگوش و... 65 گونه جانوری و 73 گونه آبزی تالاب هشیلان را تشکیل می‌دهند که موجب اهمیت یافتن و تبدیلش به منطقه حفاظت شده محیط زیست شده است. یعنی شکار و تیراندازی ممنوع.
تماشای تالاب هشیلان روی نقشه نیز جالب می‌باشد. زیرا از 110 جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده که روی نقشه شکل جالبی به خود می‌گیرند. گل‌هایی همچون نیلوفر آبی، عروسک آبی، بزواش، نیزارهای بلند و گیاهان علفی طبیعت شاهکار تالاب تماشایی هشیلان را می‌سازند. بعد از تماشای تالاب نیز می‌توانید به اماکن دیدنی مثل بارگاه اویس قرنی، سراب یاوری و قلعه داراب خان در نزدیکی تالاب سری بزنید.

عکس معصومه قدیریان

معصومه قدیریان

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

دیدنی ، طبیعت

برچسب ها