آبشار شولخه کرمانشاه

طبیعت
عکس آبشار شولخه کرمانشاه

استان کرمانشاه با طبیعت زیبایش همواره یکی از مقاصد گردشگری طبیعت بوده است. بخشی از رشته‌کوه زاگرس از این استان می‌گذرد و پر از آبشارها و چشمه‌های فصلی و دائمی، از جمله آبشار شولخه پاوه، است. بخشی از این رشته‌کوه، با نام شاهو، با قله‌های بلند و برف‌چال‌های هزاران ساله، از مریوان تا پاوه و کامیاران و روانسر کشیده شده است و در کرمانشاه و بخشی از استان کردستان، به پایان می‌رسد.
در کوه‌های شاهو آبشارهای زیبای بسیاری چون آبشار قلوز در نوسود و آبشار پاوه‌رود وجود دارد؛ اما آنچه ما امروز می‌خواهیم از آن سخن بگوییم، آبشار شولخه کرمانشاه است. این آبشار در دره گنجگاه قرار دارد که خود یکی از جذابیت‌های طبیعی منطقه پاوه کرمانشاه است. درختان زالزالک، بلوط، مازو و ... در کنار چشمه‌ها و آبشارها، دره گنجگاه را به مکانی عالی برای طبیعت‌گردی تبدیل کرده است. آبشار شولخه پاوه در واقع یک آبشار دوقلوست؛ این آبشار فصلی از چشمه‌ای به نام چشمه سیلی جان می‌گیرد و در مرتبه اول از ارتفاعی 30 متری به پایین می‌ریزد. سپس مسافتی 800 متری را طی می‌کند تا دوباره از 50 متر ارتفاع سرازیر شود و منظره‌ای شگفت‌انگیز بیافریند.
برای دیدن این آبشار باید مسافتی را بپیمایید، زیرا آبشار شولخه کرمانشاه از سطح جاده پایین‌تر است و در طی مسیر قابل رویت نیست. مطمئن باشید که پیمودن این مسیر ارزشش را دارد. مراقب باشید که در طی سفر خود طبیعت را دست‌نخورده و پاک باقی بگذارید.

عکس سحر قربانی فر

سحر قربانی فر

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

دیدنی ، طبیعت

برچسب ها