سینما آزادی کرمانشاه

سینما

سینما آزادی کرمانشاه در سال 1354 با نام شهرفرنگ و با یک سالن 1085 نفره، با مدیریت خلیل جوادیان، افتتاح شد. نخستین فیلمی که در این سینما نمایش داده شد، مغول‌های پرویز کیمیاوی بود. در جریان انقلاب 1357 این سینما، مانند سایر سینماهای ایران مورد هجوم و تخریب افراطیون قرار گرفت و پس از بهمن همان سال، مانند دیگر سینماها تعطیل شد. در 2 مرداد 1359 به دستور شهید قدوسی، دادستان وقت انقلاب اسلامی، تمام سینماها به نفع بنیاد مستضعفان مصادره شد که سینما شهرفرنگ هم جز آنها بود. چندی بعد این سینما با نام سینما آزادی کرمانشاه شروع به فعالیت کرد.
سینما آزادی تا سال 1387 به صورت نیمه ورشکسته به فعالیت خود ادامه داد اما در دی همان سال، حوزه هنری که پس از انقلاب این سینما را می‌گرداند، رسماً اعلام ورشکستگی کرد و سینما آزادی کرمانشاه تعطیل شد. اما پس از مدتی تصمیم به بازسازی و بازگشایی این سینما گرفته شد. در طی این بازسازی سالن بزرگ سینما آزادی به یک سالن کوچکتر 500 نفره تبدیل شد و در سال 1391 بازگشایی شد. در مراحل بعدی بازسازی و گسترش این سینما، دو سالن کوچکتر ویژه نیز به آن افزوده شد تا با سه سالن و به صورت پردیس سینمایی به فعالیت ادامه دهد. در طی این مراحل تمام صندلی‌ها، کف‌پوش‌ها و دیوارپوش‌ها تعویض شدند و پروژکتور قبلی جای خود را به یک پروژکتور مدرن لیزری داد.
سینما آزادی کرمانشاه در کنار سینما فرهنگ، یکی از دو سینمای فعال در این شهر است. برای اطلاع از سانس سینما آزادی کرمانشاه می‌توانید با شماره تلفن سینما تماس بگیرید و بلیط سینما آزادی کرمانشاه را به صورت آنلاین یا حضوری تهیه کنید.

عکس سحر قربانی فر

سحر قربانی فر

اطلاعات بیشتر

    سینما

مسیریابی از طریق:

اطلاعات تماس

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

تفریح ، سینما

برچسب ها