کویر ابوزیدآباد اصفهان

طبیعت
عکس کویر ابوزیدآباد اصفهان

حتما تا به حال بارها اسم کویر مرنجاب و کویر مصر به گوشتان خورده است، اما کمتر کسی پیدا می شود که اسم کویر ابوزیدآباد اصفهان را شنیده باشد، همین مسئله به تنهایی کافی است تا برای کسانی که قصد سفر به این کویر زیبا را دارند، نوید یک طبیعت بکر و دست نخورده را بدهد.
اگر از پایتخت، قصد سفر به این منطقه را داشته باشید، باید بدانید که فاصله تهران تا کویر ابوزید آباد حدود 280 کیلومتر یعنی چیزی حدود 3 ساعت و نیم رانندگی است، البته اگر نخواهید در مسیر توقفی در شهر تاریخی و زیبای کاشان داشته باشید. این کویر به خاطر آرامش و تپه های شنی بی نظیرش در کنار تاریخ اسرارآمیزی که پشت کاروانسرای صفوی، آب انبار و شهر زیرزمینی اویی (نوش آباد) که در نزدیکی این منطقه واقع شده، وجود دارد، اخیرا مورد توجه طبیعت گردان زیادی قرار گرفته است.
شب های ابوزیدآباد به شدت دیدنی است، مشاهده پهنه وسیع آسمان که به سختی می توان یک نقطه خالی از ستاره در آن یافت، آرزوی خیلی از شهرنشینان است. دیدن طلوع و غروب خورشید در حالی که با پای برهنه روی شن های درخشان کویر قدم می زنی و نرمی آن ها را زیر انگشتانت حس می کنی، تجربه ای است که خیلی زود دلتنگش خواهید شد. مهمترین تفریح کویر ابوزیدآباد مانند خیلی از کویرهای دیگر آفرود است. شما می توانید هم با اتومبیل های شاسی بلند خود و هم اتومبیل بومیان که جهت این کار با راننده اجاره داده می شود، در پستی و بلندی های این کویر به آفرود بپردازید.

عکس بنفشه ذاکری

بنفشه ذاکری

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

دیدنی ، طبیعت

برچسب ها