جهنم سفید اصفهان

طبیعت
عکس جهنم سفید اصفهان

اگر شما هم اهل مارکوپولو بازی و رفتن به مقاصد عجیب و غریب و هیجان انگیز باشید، حتما با شنیدن نام جهنم سفید اصفهان ، حسابی حس کنجکاویتان برانگیخته می شود. البته این نام در میان کوهنوردان و عاشقان طبیعت گردی نامی آشناست، چرا که منطقه ای است وسیع در دامنه بلندترین قله دنا و در واقع نام دیگر روستایی به نام خفر از توابع شهرستان سمیرم در مرز میان استان اصفهان و کهگیلویه و بویر احمر. دلیل نام عجیب و مرموز این روستا، اکوسیستم خاص و تغییر ناگهانی فصل و زمستان های وحشتناک سرد و پر برف آن است، طوری که تمام منطقه با لایه ای ضخیم ار برف پوشیده شده و سرمایی طاقت فرسا بر آن حاکم می شود.
اما در کنار همه این ها، همزمان با تمام شدن زمستان و با ورود به فصل بهار، جهنم سفید به طرز معجزه آسایی به بهشت تبدیل می شود. پوشش خاص گیاهی، چشم اندازهای حیرت انگیز، نهرها و آبشارهای روان و آب و هوای ییلاقی همراه با آواز پرندگانی که برفراز دامنه سرسبز دنا پرواز می کنند، هر بیننده ای را مجذوب خود کرده و اینجا را به یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی اطراف اصفهان تبدیل می کند.
اگر در پایان این گردش لذت بخش، قصد خرید سوغاتی داشتید، از عسل و میوه های تازه و خوشمزه باغ های خفر در کنار صنایع دستی و محصولات محلی ای که با دستان توانمند زنان روستا تولید می شود، غافل نشوید.

عکس بنفشه ذاکری

بنفشه ذاکری

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

دیدنی ، طبیعت

برچسب ها