آبشار پونه زار استان اصفهان

طبیعت
عکس آبشار پونه زار استان اصفهان

بخشی از کوهستان زاگرس در استان اصفهان واقع شده است و علاوه بر جنگل‌های زیبا، آبشارهای فراوانی را نیز به وجود آورده است. یکی از این آبشارهای فوق‌العاده زیبا، آبشار پونه زار است. آبشار پونه زار در 25 کیلومتری غرب فریدونشهر واقع شده است. این آبشار با بیش از 70 متر ارتفاع، ششمین آبشار بلند ایران است.
آب خوشگوار آبشار پونه زار از ارتفاعات زاگرس می‌آید و حاصل ذوب شدن برف‌های زمستانی قلل مرتفع این رشته‌کوه و همچنین چندین چشمه جوشان است. تمام سرچشمه‌ها دائمی هستند و در تمام فصول سال آب آبشار پونه زار را تامین می‌کنند. البته آبشار در زمستان یخ می‌بندد و چهره‌ای متفاوت و البته جذاب به خود می‌گیرد. سرانجام این آب به اعماق دره پونه‌زار می‌رسد و وارد رود وهرکان و یلان می‌شود.
این آبشار با دیواره‌های خزه‌بسته خود منظره‌ای چشم‌نواز و بی‌نظیر خلق کرده است که آن را یکی از زیباترین آبشارهای ایران میکند. اسکانی چند ساعته و خوردن یک غذای سبک در دل طبیعت در جوار این آبشار زیبا یک روز عالی برایتان می‌سازد. نکته جالب دیگر در مورد این منطقه وجود انواع گیاهان دارویی از جمله پونه کوهی است. همچنین درختان زرشک وحشی در کناره‌های این آبشار روییده‌اند.
نکته جالب دیگر اینکه شما می‌توانید از آب این آبشار بنوشید. این آب بسیار سبک است و می‌تواند خواص درمانی نیز داشته باشد. توصیه می‌کنیم همراه با تور و یا با کسی که پیشتر به این آبشار آمده است به این منطقه بیایید. همچنین کفش و لباس مناسب و وسائلی چون کرم ضدآفتاب، لباس گرم، آب و غذا، پاوربانک و ... همراه خود داشته باشید.

عکس سحر قربانی فر

سحر قربانی فر

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

دیدنی ، طبیعت

برچسب ها