آبشار طامه نظنز

طبیعت
عکس آبشار طامه نظنز

آبشار طامه در نطنز اصفهان واقع شده است. شهرستان نطنز یکی از شهرهای مهم میان اصفهان و کاشان و در دامنه کوهستان کرکس است. روستای تاریخی طامه نیز در دامنه شرقی کرکس و در 7 کیلومتری جاده آسفالته نطنز به سرابان واقع شده است. اهل کوهنوردی یا طبیعت‌گردی باشید، اینجا برایتان مکان مناسبی است. منطقه‌ای با آب و هوایی عالی و پوشش گیاهی جالب. مهمترین درخت این روستا، درخت گلابی است. گیاهان دارویی مانند آنغوزه، رناس، هندوانه ابو‌جهل، گزنه، گون، آویشن، شنگ و ... در این منطقه رشد می‌کند.
در انتهای روستای طامه رودی به چشم می‌خورد که از ارتفاعات کرکس سرچشمه گرفته است و در مسیر خود به سمت دره‌ها چندین آبشار زیبا خلق کرده است. در غرب روستا دره‌ای زیبا به نام پاپول قرار دارد که یکی از زیباترین و بکرترین آبشارهای منطقه را در خود جای داده است؛ آبشار طامه . این آبشار 23 متر ارتفاع دارد و آب آن از منطقه دلاوان تامین می‌شود. دره دیگر به نام پاکدار نیز چندین آبشار زیبا دارد که البته به اندازه آبشار طامه معروف نیستند.
منطقه طامه با کوهستان کرکس، آبشارها، دره‌ها و چشمه‌هایش، از مظاهر زیبای طبیعت و زیبایی‌های خلقت است. بهتر است ما نیز پس از لذت بردن از این زیبایی‌ها، آن را همانطور پاک و بی‌آلایش باقی بگذاریم تا آیندگان نیز مانند ما از آن بهره‌مند شوند.

عکس سحر قربانی فر

سحر قربانی فر

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

دیدنی ، طبیعت

برچسب ها