موزه هنرهای معاصر اصفهان

موزه
عکس موزه هنرهای معاصر اصفهان

موزه هنرهای معاصر اصفهان، یادگاری از دوران صفویه با 3000 متر مربع زیربناست که در کنار موزه هنرهای تزئینی اصفهان، به عنوان یکی از مهم ترین جاهای دیدنی شهر محسوب می شود. این مجموعه از یک سمت به چهل ستون، از یک طرف به تالار اشرف و از طرفی دیگر به چهار حوض و عمارت خورشید متصل می گردد.
موزه هنرهای معاصر، از بخش های مختلفی نظیر بخش خط و کتابت شامل آثار نفیس خوش نویسی قرآن، احادیث و ادعیه، بخش آثار فلزی شامل زیورآلات و ظروف فلزی و بخش آثار چوبی شامل صنایع معرق، مشبک، منبت و خاتم کاری تشکیل شده است. همچنین بخش لاکی و روغنی شامل انواع قلمدان، قاب آئینه، جای طومار و جلد آلبوم، بخش نگارگری و بخش آبگینه، سفال و چینی در این موزه نمایان است.
از جذاب ترین بخش های این موزه نیز می توان به قسمت دستبافت ها و رودوزی های سنتی اشاره کرد که پر است از فرش ها و قلمکاری های نفیس باقی مانده از عصر صفوی و قاجار که با طرح ها و نقش های بی نظیرشان، دل هر انسان اهل هنری را می برند.
در موزه هنرهای معاصر، بخشی با عنوان نمایشگاه نیز وجود دارد که هر از گاهی در آن به مناسبت های مختلف، نمایشگاه هایی مثل خوشنویسی و نقاشی قهوه خانه ای برگزار می شود.

عکس بنفشه ذاکری

بنفشه ذاکری

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

دیدنی ، موزه

برچسب ها