موزه مردم شناسی اصفهان

موزه

یکی از بخش‌های جذاب و دیدنی هر شهر موزه‌هاییست که سبک زندگی مردم آن شهر را نشان می‌دهد. موزه مردم شناسی اصفهان یکی از همین موزه هاست که فرهنگ و آیین‌های جالب و از یاد رفته این شهر را زنده کرده و به معرض تماشا گذاشته است. قسمت‌های مختلف موزه از جمله بازار، چهار سوق و مسجد، شما را با اصلی‌ترین بخش‌های اصفهان قدیم آشنا می‌کند.
حمام علیقلی آقا یکی دیگر از بخش‌های تاریخی این موزه است که با سقفی شیشه‌ای آفتاب را به داخل حمام می‌تاباند و طراحی خاص حمام، معماری عصر صفویه و فرهنگ حمام کردن را نشان می‌دهد. وجود حوض و چندین جوی کوچک با فواره‌های متعدد که هم برای حمام کردن استفاده می‌شده و هم صدای فواره‌ها احساس خوشایندی را ایجاد می کرده، از دیگر جذابیت‌های این حمام است. وجود گرمخانه‌ای که گرمایش را از زغال سنگ مخزن می‌گرفته از نشانه‌های پیشرفت ایرانیان در ساخت حمام است. به‌ویژه که دود حاصل از زغال سنگ به لوله‌هایی که در کف حمام قرار دارد منتقل می‌شده که هم برای ضد عفونی کردن و هم جهت گرم کردن سایر بخش‌های حمام کاربرد داشته است.
کاشی‌کاری زیبا و نقوش و طرح‌های ظریفی که بر دیوار حمام نقش بسته از دیگر نشانه‌های هنر و معماری عصر صفویه است. حمام علیقلی آقا کم‌کم گسترش یافت و تبدیل به مجموعه‌ای برای نمایش فرهنگ و سبک زندگی مردم اصفهان شد. در سفر خود به شهر اصفهان از این مکان تاریخی جذاب دیدن کنید.

عکس زهره طیبی

زهره طیبی

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

دیدنی ، موزه

برچسب ها