موزه آب اصفهان

موزه
عکس موزه آب اصفهان

اصفهان و شهر های اطراف آن مناطق کویری و خشکی هستند که ارزش آب در آن ها از دیرباز همچون ارزش طلا و نقره بوده است و همیشه برای نگهداری، حفاظت و بهره برداری درست از آن، وسایلی می ساختند و تدابیری داشتند. موزه آب اصفهان گنجینه ای است که تلاش گذشتگان برای پیدا کردن آب، توزیع و بهره برداری از آن را به نمایش گذاشته است.
در موزه آب اصفهان میبینید که در زمان های دور، چیزهایی مثل دفتر های محاسبات میراب ها، وقف نامه ها و لوح محاسبه قنات ها وجود داشته است و مسئولانی بودند که ریز به ریز همه چیز را ثبت می کردند. همچنین با وسایلی مثل ابزار های حفر قنات و چاه، گونیای چوبی، قرقره، کوزه سفالی و مشربه، وسایل اندازه گیری مقدار آب مثل چارچوب رقم، پیمانه های آبی، ساعت و ابزار مهندسی آب آشنا می شوید.
زمانی که به موزه هایی شبیه به موزه آب اصفهان سر می زنیم و از تلاش گذشتگان برای بدست آوردن مقدار اندکی آب و استفاده از آن و همچنین از سختی هایی که در آن زمان برای استحمام یا شست و شوی لباس متحمل می شدند، باخبر می شویم، قدردان این روزها و آسایشی که داریم خواهیم بود و شایسته است که در جهت حفظ این سرمایه حیات، بیشتر تلاش کنیم. آدرس موزه آب اصفهان سرراست و خوش مسیر است و اگر مسافر این شهر هستید با پرس و جو یا جست و جو در نقشه پیدایش می کنید‌.

عکس معصومه صالحی

معصومه صالحی

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

دیدنی ، موزه

برچسب ها