خانه دکتر رضا اعلم اصفهان

موزه

یکی از راه‌های فهمیدن اینکه زندگی ما چقدر با گذشتگان متفاوت است دیدن خانه‌های قدیمی است. خانه‌های قدیمی نشان دهنده فرهنگ و نیازهای زمان خودشان است. شما با بازدید از این خانه‌ها می‌توانید گذری در آن سال‌ها داشته باشید. یکی از این خانه‌ها، خانه دکتر رضا اعلم در خیابان عبدالرزاق اصفهان است. با اینکه قدمت خانه دکتر رضا اعلم مربوط به دوران قاجار است ولی از تزئینات صفویه در آن استفاده شده است.
خانه دکتر رضا اعلم اصفهان دارای حیاط مرکزی است. ویژگی جالب این خانه این است که شما با یک نگاه می‌توانید طیف وسیعی از تزئینات هنری کم‌نظیر را مشاهده کنید. نماهای داخلی خانه با گچبری‌های ظریفی تزئین شده‌اند. ستون‌های سنگی دو سمت شمال و جنوب تا سر ستون‌ها حجاری زیبایی دارند. درها منبت‌کاری شده‌اند و ارسی‌ها با شیشه‌های رنگی جلوه زیبایی به خانه می‌دهند. اتاق‌ها تزئینات طلاکاری و آینه‌کاری مفصلی دارند. نقاشی‌هایی از کاخ‌های اصفهان و منظره‌های اروپایی در این خانه به چشم می‌خورد.
این خانه سال‌ها، رها شده بود، بالاخره از مالکان خریداری و مرمت شده است. اگر قصد دیدن خانه دکتر اعلم را دارید آدرس این خانه اصفهان خیابان عبدالرزاق کوچه پشت بارو بن‌بست زرگر است.

عکس پردیس نیک نفس

پردیس نیک نفس

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

دیدنی ، موزه

برچسب ها