پاساژ ایفل اصفهان

مرکز تجاری

پاساژ ایفل اصفهان یکی از قدیمی‌ترین پاساژهای این شهر است؛ یکی از نخستین جاهایی که به مردم یاد داد غیر از بازارهای سنتی می‌توان از پاساژهای مدرن و بوتیک‌های شیک و پیک آنها نیز خرید کرد. این پاساژ در سال 1346 و به همت حاج میرزا علی روغنی و حاج‌آقا ابطحی، تنها سه سال پس از افتتاح ساختمان پلاسکو تهران، ساخته شد. این پاساژ نخستین پاساژ مدرن چهارباغ بود و بعد از آن پاساژ تخت‌جمشید و سپس مجتمع پارک، مجتمع بلوار و مجتمع کاویان ساخته شدند.
این پاساژ چهار طبقه با نرده‌های ظریف طلایی و نقره‌ای، موزاییک‌های تکه‌ای کف و مغازه‌های قدیمی و باسابقه خود، یکی از جاهاییست که قدیمی‌های شهر هنوز هم آنجا را به پاساژهای مدرن‌تر ترجیح می‌دهند. طبقات اول و دوم پر از مغازه‌های پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه است و طبقات سوم و چهارم مختص تولیدی لباس است. البته در ابتدا اصناف دیگر نیز در این پاساژ حضور داشتند اما به مرور زمان پاساژ، بورس پوشاک مد روز شد.
پاساژ ایفل این روزها مورد بی‌مهری قرار گرفته است و کاسب‌ها بیشتر مشتری‌های قدیمی را راه می‌اندازند؛ جایی که روزگاری بازیگران طراز اولی چون جمشید مشایخی کت‌وشلوارشان را به حبیب‌آقای خیاطش سفارش می‌دادند و مسئولین استانداری و شهربانی مشتریان ثابت مغازه‌هایش بودند، جایی که تنها چند قدم با کافه گلستان و سینما مایاک فاصله داشت، امروز حتی مورد بی‌مهری شهرداری هم قرار گرفته است. پاساژ ایفل اصفهان بازمانده نسلی است که خاطره‌هاشان را کم‌کم فقط در آلبوم‌ها و قاب‌عکس‌ها می‌توان جست‌وجو کرد.
راستی اگر خواستید سری به این پاساژ پر خاطره بزنید، ادرس پاساژ ایفل سرراست است؛ چهارباغ عباسی که این روزها هیچ شبیه گذشته‌های خاطره‌انگیزش نیست.

عکس سحر قربانی فر

سحر قربانی فر

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

خرید ، مرکز تجاری

برچسب ها