بازار هنر اصفهان

بازار
عکس بازار هنر اصفهان

اصفهان مهد تاریخ و هنر ایران، شهری است که در هر قدمش جلوه ای از هنر و معماری ایران در مقابل چشمان شماست. می‌خواهیم شما را دعوت کنیم به گشت و گذار در بازار هنر اصفهان. بازار هنر اصفهان یکی از شاهکار های معماری دوران صفوی است. این بازار در زمان قدیم با نام بازار کاروانسرای مادر شاه شناخته می شد. کاروانسرای مادر شاه همان هتل عباسی امروزی است و هر دوی این بناها، موقوفه مدرسه شاه سلطان حسین یا همان مدرسه چهارباغ اصفهان امروزی بوده اند. بازار هنر اصفهان نیز در سال 1345 از طرف اداره کل اوقاف اصفهان بازسازی شد‌.
این بازار دقیقا در پشت هتل عباسی واقع شده، همچنین به هنگام قدم زنی در آن یکی از ورودی های مدرسه علمیه چهارباغ سر راه شماست که می توانید گشتی هم در حیاط با صفای مدرسه بزنید. قدم زنی در بازار هنر اصفهان با کاشی کاری های فیروزه ای و زیبا، طاق های تزیین شده با اشکال گل و بته و حجره هایی با ساخت چشم نواز، روح آدمی را جلا می دهد.
بازار هنر اصفهان هم اکنون فعال است و بیشتر، فروشندگان طلا و نقره در آن مشغول به کارند و شما توانید هر روز هفته به این بازار سر بزنید. ساعت کاری بازار هنر اصفهان از 9:30 تا 13 و از 16:30 تا 21 است‌.

عکس معصومه صالحی

معصومه صالحی

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

خرید ، بازار

برچسب ها