بازار قیصریه اصفهان

بازار
عکس بازار قیصریه اصفهان

بازار قیصریه اصفهان در دوره صفویه، بزرگترین مرکز تجارت شهر و از مهم ترین بازارهای ایران محسوب می شد که عمدتا به فروش پارچه و فرش های نفیس و گران بها اختصاص داشت و شرکت های تجاری خارجی زیادی نیز در آن جا حجره داشتند. این بازار بزرگ سرپوشیده واقع در ضلع شمالی میدان نقش جهان، چندین کیلومتر طول داشته و از راسته های مختلفی همچون راسته سماورسازها، بازار عریان، هارونیه و مقصودبیک تشکیل می شده است. شاید برایتان عجیب باشد که بدانید امروزه در بازار قیصریه دکان هایی وجود دارند که از 400 سال قبل تا به حال، تنها یک نوع کالا را عرضه می کنند.
اگر برای اولین بار قصد بازدید از میدان نقش جهان را دارید، با ورود از سر در بازار قیصریه می توانید باشکوه ترین و زیباترین نما را از این میدان تاریخی مشاهده کنید. این سر در قوسی شکل که در گذشته، میدان کهنه شهر را از طریق بازار به میدان جدید شهر متصل می کرده، یکی از با ارزش ترین نقاشی های مربوط به دوره صفویه را به نمایش گذاشته است.
ساعت کاری بازار قیصریه اصفهان چندان محدودیتی ندارد و شما از صبح تا اواخر شب می توانید با مراجعه به آن، علاوه بر دیدن تیمچه ها، مدارس و مساجد تاریخی موجود در راسته بازار، از صنایع دستی زیبای اصفهان نیز برای اعضای خانواده تان سوغاتی بخرید.

عکس بنفشه ذاکری

بنفشه ذاکری

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

خرید ، بازار

برچسب ها